Zalai megyegyűlés: deltavágány épülhet Zalaszentivánon

Gyorsabbá és ezzel versenyképesebbé válhat a vasúti közlekedés és szállítás a nyugat-dunántúli térségben azzal, hogy Zalaszentiván határában deltavágány épül – közölte a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GYSEV) Zrt. vezérigazgatója csütörtökön Zalaegerszegen.

Kövesdi Szilárd a Zala Megyei Közgyűlés ülésén, a megyét érintő vasúti és autóbuszos közlekedésről szóló napirendek tárgyalásán beszélt arról, hogy megkezdődött a tervezése az

A magyar-szlovén vasútvonalon, illetve Szombathely és Zalaegerszeg között jelenleg ugyanis csak menetirányváltással tudnak a vonatok közlekedni, ami ma még lassítja a közlekedést, és ezzel rontja a vasút versenyképességét – indokolta a vezérigazgató a beruházás szükségességét.

Kitért arra is, hogy 2011 óta Zala megyében két szakaszon, összesen 17 kilométernyi vasútvonalat üzemeltet a társaság, továbbá a kezelésében van a Körmend és Zalalövő közötti 27 kilométernyi vonal, ahol azonban 2009 óta nincs vonatközlekedés.

Ez utóbbi állapota annyira leromlott, hogy érdemesebb lenne kerékpárutat építeni a nyomvonalán – jelezte a GYSEV vezérigazgatója.

A MÁV-START Zrt. Zala megyét érintő tevékenységéről Szabó Árpád technológiai vezető beszélt a megyei közgyűlés előtt, említést téve arról, hogy a 2014 és 2018 között a Balaton déli partján végzett vasútfelújításnak köszönhetően rövidült a menetidő például Nagykanizsa és Budapest között. Nyáron az ország számos nagyvárosából naponta közlekednek vonatok Keszthelyre, a térségből pedig szinte óránként elérhető a Balaton-parti város.

A képviselők által tárgyalt előterjesztésben szerepelt az is, hogy Zalaegerszeg és a szomszédos Szlovéniában lévő Lendva közötti vasúti forgalom újraindítására születtek már tervek. Az erre vonatkozó képviselői kérdésre a MÁV-Start szakembere azt mondta: egyelőre tanulmány készült a Rédics és Lendva közötti vonal újjáépítéséről.

-MTI-